Followers

Friday, December 9, 2011

malam dan abah

Salam,


 Saat ini aku sedang duduk di atas sofa di ruang tamu rumah. Sudah jam 2.45AM. Sudah pagi rupanya. dan aku masih termenung di depan laptob menunggu idea dan kreativity. Next kerja overtime x bergaji aku ialah buat flash promo untuk projek sapphire (HRM). 

 dan abah juga masih di situ. Tidur di permaidani itu beralaskan bantal. Masih sama seperti dulu-dulu. Sewaktu aku masih seorang pelajar sekolah menengah. Gigih belajar untuk PMR dan SPM. Jenis aku, jam 8 pm hingga jam 12am adalah tempoh masa yg amat kritikal untuk buat mata aku celik. hukhuk.. Jadinya, abah akan kejutkan aku setelah tempoh tersebut, untuk belajar. Sanggup abah teman aku. Dahlah, balik kerja pun dah lewat, penat2 masih lagi sanggup teman aku tuh.


 Sama lah macam sekarang. Pernah aku tanya kepada abah. kenapa abah nak teman jugak dila? masuk jak lah tidur di bilik. Jawab abah ringkas je, 'abah nak jaga dila'. 


 Aku jadi sebak lah pulak tengok abah sekarang ini.. hukhuk.. abah, dila sayang abah sangat2. Semoga dila dijauhkan daripada menjadi anak derhaka.. aminn.

No comments: